close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חדרי קירור

מערכת שורשכז תמוז, תשפב26/07/2022

חדר קר הוא מתקן שנועד לשמור על רמות טמפרטורה בין 4°C ל-8°C.חדר קר הוא מתקן שנועד לשמור על רמות טמפרטורה בין 4°C ל-8°C. הוא משמש בעיקר לאחסון מזון, שתילים ופריטים רגישים אחרים כמו אלקטרוניקה או תרופות

תגיות:
צילום: freepik

מהם חדרי קירור?

חדרי קירור הם מתקנים שנועדו לשמור על רמות טמפרטורה בין 4°C ל-8°C.חדר קר

צילום: freepik
הוא מתקן שנועד לשמור על רמות טמפרטורה בין 4°C ל-8°C. הוא משמש בעיקר לאחסון מזון, שתילים ופריטים רגישים אחרים כמו אלקטרוניקה או תרופות. חדר קירור הוא חלל מקורר בתהליך ייצור המזון בו מאוחסן מזון בטמפרטורות נמוכות לפרקי זמן ארוכים. חדר קירור הוא מונח המשמש לתיאור אזור במפעל שצריך לשמור עליו בטמפרטורות נמוכות. הוא משמש בדרך כלל לאחסון תוצרת ומזונות אחרים לצורך שימורם.

היכן ניתן למצוא חדרי קירור בשימוש?

חדרי קירור נמצאים בשימוש נרחב באחסון של פריטים מתכלים כמו פירות, ירקות ומוצרי חלב. חדרי קירור משמשים לעתים קרובות גם לאחסון מוצרי מזון קפואים. חדר קר הוא חדר שנמצא משמעותית מתחת לטמפרטורת הסביבה. זה יכול לקרות באופן טבעי או שזה יכול להיווצר באופן מלאכותי. המטרה של חדר קירור משתנה אך אחת המטרות הנפוצות ביותר היא שימור מזון במקרה של הפסקת חשמל או אם אין צוות פנוי לעשות זאת.

חדרים קרירים הם רק חללי קירור לאחסון פריטים מתכלים. המקפיאים קרים מספיק כדי להוריד את הטמפרטורה מתחת ל-0 מעלות פרנהייט.

מה הטמפרטורה של חדרי קירור?

בתוך חדרי הקירור, טמפרטורת האוויר והלחות חייבים להיות מווסתים היטב עם ציוד כמו מדי חום, מכשירי אדים ומסירי לחות. יש לרענן את האוויר בתוך החדר גם על ידי מערכת מיזוג אוויר או זרימת אוויר טבעית על בסיס קבוע כדי שחיידקים מזיקים לא יצמחו בסביבות מקפיאות אלו.

מהו מקפיא תעשייתי

מקפיאים תעשייתיים הם מכלים גדולים ומבודדים השומרים על טמפרטורות מתחת ל-0 מעלות צלזיוס. הם משמשים בתעשיות לאחסון מזון ופריטים אחרים במשך תקופה ארוכה .מקפיאים תעשייתיים נועדו לעשות עבודה אחת שהיא לשמור על המוצר קפוא למשך זמן רב ככל האפשר. המקפיא החסכוני באנרגיה משמש לעתים קרובות גם לאחסון מוצרים בסיכון נמוך כגון מצרכים, מזון קפוא או תרופות.

המקפיא התעשייתי הוא ציוד המשמש בתעשיית המזון לאחסון, שימור והובלת מזון. מטרתו של מקפיא תעשייתי היא ליצור סביבה שבה נוצרים גבישי קרח בתוך המוצר, מה שמאט את הצמיחה של חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים. במקפיא תעשייתי, ההקפאה מתרחשת במקום קבוע, מה שאומר שהטמפרטורה קבועה יותר. זה מוביל לגבישי קרח אחידים יותר ולתכונה שהמים קופאים לאט יותר.

לגודל גביש הקרח יש השפעה דרסטית על משך הזמן שלוקח למזון להקפיא. המקפיא התעשייתי עדיף להשתמש למוצרים שצפויים להיות קפואים במשך שבועות או חודשים בכל פעם. ניתן גם לשנות מקפיאים מסוג זה לצרכים מותאמים אישית מכיוון שיש להם קיבולת גדולה יותר ממקפיאים סטנדרטיים ויכולים לפעול בטמפרטורות קרות יותר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה